Naar Aquas Calientas - Reisverslag uit Machu Picchu, Peru van Ingrid Walle - WaarBenJij.nu Naar Aquas Calientas - Reisverslag uit Machu Picchu, Peru van Ingrid Walle - WaarBenJij.nu

Naar Aquas Calientas

Door: Ikke

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

21 Juli 2018 | Peru, Machu Picchu

Gisteren en vandaag hebben we regen. De poncho's komen toch nog van pas. We gaan dus vanmorgen geen wandeling door t dorpje Yucay maken alwaar we vannacht geslapen hebben. Het is een mooi complex het hotel maar waarom we niet in Ollantaytambo geslapen hebben is de vraag want daar hebben we gisteren de Inca nederzetting bezocht, vervolgens een uurtje in de bus en vandaag weer terug daar naar toe om op de trein te stappen naar Aquas Calientas. We lopen nog een klein rondje door Yucay om nog wat water te kopen en om de tijd te doden. De trein is prima met tafels en stoelen, kopje koffie en een koek erbij. Het gaat met een slakkengangetje. Om 15 uur zijn we in AC het is sinds Cusco super toeristisch. Veel drukker overal. We willen morgenochtend te voet naar boven en gaan op zoek naar de trap. Onderweg komen we de jeugdige zuiderburen tegen, 2 gaan er morgenochtend ook lopen en die vertellen dat je niet tot aan de trap kunt komen. Gezamenlijk lopen we terug naar t dorp. We drinken een lekkere Pisco Sour dat is de drank Sour met limoensap een eiwit en suiker. Ik vind het lekker. Dan gaan we gezamenlijk eten en dan op tijd naar bed want morgen gaat de welker om 4 uur.