Van Puno naar Cusco - Reisverslag uit Puno, Peru van Ingrid Walle - WaarBenJij.nu Van Puno naar Cusco - Reisverslag uit Puno, Peru van Ingrid Walle - WaarBenJij.nu

Van Puno naar Cusco

Door: Ikke

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

19 Juli 2018 | Peru, Puno

Op tijd vertrekken, op naar de pre-Inca-Ruïnes de site Sillustani. Het is weer een mooie tocht maar wel weer een hele dag in de bus. We hebben vandaag wel een hele luxe bus met groet stoelen een dubbel dekker dus bijna iedereen kan aan t raam zitten. We komen zo langzamerhand in de groene valleien met rivieren. Na een uur komen we bij de Sillustani torens waarin de elite van het Qulla volk zijn doden herbergde. Op een hoogte van 3800 m. Hier staan nog graf torens uit de pre Inca architectuur. Deze staan ook allen met de opening naar de zon in de veronderstelling dat de zon de doden tot leven wekt. De torens werden gebouwd voor belangrijke stamhoofden en priesters. Rondom ligt een prachtig meer en de bergen daarom heen weerspiegelen heel mooi in t water. Er worden heel veel foto’s gemaakt. We hebben dan ook een hele mooie ochtend. De weg naar de toren is bezaaid met kraampjes die weer van alles verkopen. Deze keer koopt R een konijntje en hij krijgt er een sleutelhanger bij. Onderweg stoppen we bij een authentiek dorpje Artesania geloof ik, waar we van alles kunnen zien en kopen. We slapen in Cusco. S avonds gaan we met M en K naar een plaatselijke agent en boeken we een toer voor de nee Rainbow Mountain voor volgende week woensdag. We hebben s middags heel goed gegeten en besluiten nu iets te drinken in een Ierse Pub en eten lekker nachos

Tags: Sillustani