Kruger Nationaal Park - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Ingrid Walle - WaarBenJij.nu Kruger Nationaal Park - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Ingrid Walle - WaarBenJij.nu

Kruger Nationaal Park

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

04 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

De volgende morgen gaan we ontbijten in het restaurant. Daarna zelf het park in we gaan via de Phalaborwa Gate. Je moet je aan de snelheid houden 30/40/50 voor je het weet staan ze te controleren. Aan de ingang vh park moeten de gegevens ingevuld worden van degene die mee het park ingaan, kenteken erbij, betalen en rijden maar. We zien heel veel Impala's die lopen hier erg veel rond. We rijden door de zandpaden, er zijn maar weinig wegen waar je alleen met een 4x4 in mag maar als we die tegen komen gaan we daar natuurlijk wel in. We zien van alles voorbij komen. Rond een uur of 2 komen we bij Lebabu lodge, op de Braai gehoord. Je kunt hier goed eten en het uitzicht is fantastisch, je kijkt op de rivier en daar liggen natuurlijk een hele horde nijlpaarden er komen Olifanten, gnoes, Impala's, diverse vogels en varkens eten of drinken. De zon schijnt dus het is een super lunchplek. Daarna even goed op de kaart kijken wat we nog kunnen want we moeten om half 6 uit het park zijn. We rijden nog een stukje zandweg en dan via de harde weg weer terug. We zien plotseling een hele boel auto's staan. We rijden er half voorbij en dan zien we een luipaard in de boom liggen. Fantastisch gezicht zijn poten hangen over de tak waar hij voor de rest op ligt. Joehoe nu hebben we 5 van de 5 gezien. Nog ff kijken naar de zonsondergang en om half 6 rijden we het park uit. Na de late lunch hebben we niet veel honger, we doen boodschappen bij spar die op 5 minuten afstand zit maken pasta en eten een keer niet buiten de deur. Morgenvroeg een Bush wandeling afgesproken.