Vaalwater, Privaatpark Welgevonden - Reisverslag uit Vaalwater, Zuid-Afrika van Ingrid Walle - WaarBenJij.nu Vaalwater, Privaatpark Welgevonden - Reisverslag uit Vaalwater, Zuid-Afrika van Ingrid Walle - WaarBenJij.nu

Vaalwater, Privaatpark Welgevonden

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

29 Juli 2016 | Zuid-Afrika, Vaalwater

Op tijd ontbeten inpakken en op naar Welgevonden. Het is een mooi route langs diverse dorpjes/gehuchten, ik weet het niet. Ze bestaan uit golfplaten hutjes van enkele m2 tot stenen gebouwen met een golfplaten dak (1e upgrade) en er staan ook stenen huizen met dakpannen, wij denken voor degene die het goed hebben alles lijkt luk raak door elkaar te staan. Het landschap is glooiend/ heuvelachtig met veel bomen. Soms zie je kuddes koeien tussen de bomen. Het is vrij rustig vooral de laatste 100 km komen we bijna niemand tegen. We moeten wel omrijden want op de kortste route staat een slagboom en we mogen er niet door. We hebben de coordinaten van de logde, we rijden naar de east gate een zandweg van ca. 10 km, daar aangekomen mogen we ook niet door want we moeten de main gate hebben. Weer terug gejakkerd door het zandpad. Bij de main gate aangekomen blijkt dat we nog een uur over hebben dat blijkt dus het stuk in het park te zijn wat we zelf niet mogen rijden. April is onze ranger voor de komende dagen na een lekker drankje en wat hapjes gaan we op pad naar de Tshwene lodge onderweg komen we al wat dieren tegen. Voor vandaag zijn we de enigste gasten. Wat een verwennerij. Na de lunch op weg voor de middag/avond game drive. We hebben 's morgens een drive vanaf half 7 tot ca. 10 uur en 's middags van ca. half 4 tot een uur of 7. April weet heel veel te vertellen en kent het park op zijn duimpje, super mooi om met hem in de jeep te zitten. We zien olifanten echt op 2 meter, neushoorns ook vlak langs de auto, nijlpaarden lui op de kant liggend, in het water met net hun ogen, oren, neus boven water en later nog op de kant aan het grazen. We zien 2 x een leeuw de 2e keer ook heel dichtbij. Chita, jakhalzen, Zebra's, gnoes, koedoes, impala's diverse vogels, apen lopen bij de lodge, wilde zwijnen. De grote dieren waar je vlakbij staat maken toch wel de meeste indruk. En de olifant die gisteravond in het donker over de weg kwam wandelen op zijn dooie akkertje we waren muisstil en je hoorde zijn voetstappen whaww.