Hazyview-Swaziland - Reisverslag uit Ezulwini, Swaziland van Ingrid Walle - WaarBenJij.nu Hazyview-Swaziland - Reisverslag uit Ezulwini, Swaziland van Ingrid Walle - WaarBenJij.nu

Hazyview-Swaziland

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

04 Augustus 2016 | Swaziland, Ezulwini

Vanmorgen waren we op tijd wakker, aan de rand van Hazyview zitten een aantal restaurants bij elkaar daar is WiFi en daar ontbijten we. We kijken goed op de kaart en besluiten via de toeristische route naar Swaziland te rijden via de overgang Bulemba Het is niet zo makkelijk in te stellen in de Tom Tom. Het is een prachtige route na Nelspruit. Een hele mooie bergpas de auto kan niet harder dan 50 zo steil is het. Hele mooie uitkijk punten met uitleg over de verschillende gesteenten die er in de rotsen zitten. Je kunt ook stenen uit de rots hakken maar we zijn onze beitel vergeten.
Aan de grens bij ZA komt er iemand met formulier rond de auto lopen en wij gaan met paspoorten het douane hok in. Paspoorten kopiëren stempel erin en we kunnen verder. Na 10 meter auto parkeren douanepost van Swaziland in, onze paspoort gegevens worden op een lijst gezet, waar ga je naar toe? Stempel erin en we kunnen verder het heeft niet langer dan 15 minuten geduurd, ik had gerekend op een uur.
Dan blijkt waarom de Tom Tom ons niet deze overgang wilde laten nemen het eerste stukkie nog een soort van geasfalteerd met grote gaten in de weg maar dan slaan we af en komen we op de weg naar Piggs Peak dat is gewoon een gravelweg, gelukkig maar 18 km. Al hoewel we een beetje door elkaar worden geschut is het wederom een prachtige route. Voorbij Piggs Peak is de weg prima en rijden we door naar Ezulwini. Eigenlijk had ik niet verwacht nog iets te kunnen doen vandaag, maar we zien dat alles al bijna sluit en gaan lekker relaxen in het hotel we hebben weer WiFi dus kunnen vooruit. Er is een restaurant dus daar eten we vanavond. Wederom al onze vrienden naar huis gestuurd we zijn de enigste gast. Ze brengen het voor en hoofdgerecht tegelijkertijd, dat is teveel van het goede dus er gaat nog iets terug naar de keuken. Thee drinken we op de kamer. Morgen eerst naar de glasfabriek en dan naar St Lucia

• 05 Augustus 2016 - 12:09

Astrid:

Mooi hoor, de reisverslagen van jullie te lezen. Even dachten we dat jullie met jullie vrienden naar huis waren maar toen kwamen de verslagen weer binnen. En 5 van de 5 gezien, super.
    Groetjes en nog veel plezier.