St Lucia - Reisverslag uit Ezulwini, Swaziland van Ingrid Walle - WaarBenJij.nu St Lucia - Reisverslag uit Ezulwini, Swaziland van Ingrid Walle - WaarBenJij.nu

St Lucia

Door: Inkoilro

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

10 Augustus 2016 | Swaziland, Ezulwini

We hebben geen zin om 70 km te rijden naar Hluhluwe-iMfolozi Park (zoeloezoeloe park). Ik wil graag de Indische Oceaan zien en we rijden naar het iSmangaliso Wetland Park, dit is maar een kwartiertje rijden. Voor de 240 rand incl. kaart kunnen we in het park de ingang is bij de krokodillen farm. We zien natuurlijk Impala's zoals ik tegen een ranger zei, de Impala's kom je altijd tegen ook als je niets ziet, hij zeg ja dat is een gegeven. Maar een stukje verder zien we 4 neushoorns we denken dat het de zwarte neushoorns zijn, ze hebben echt grote Hoorns, ze zijn iets donkerder dan die van vorige week en de bek is smaller. De kenmerken van de zwarte neushoorn, die nog zeldzamer is dan de witte. Onderweg komen we bij het uitkijkpunt van het St Lucia meer en de Rocky Mountains, lekker ff klauteren en natte voeten halen als je te dicht bij een gat komt waar de oceaan in opspat.
Het is een mooi en rustig park met grote vlaktes in de verte zien we nog het een en ander niet specifiek te definiëren lopen.
We komen aan Cape Vidal en genieten van het strand en de Oceaan. Ik ga er met mijn voeten in maar er zijn mensen aan het zwemmen. Het is een prachtige dag met veel zon. We moeten helaas dezelfde weg terugrijden. De andere is afgesloten. Je kunt ook nog de andere kant van het park bekijken daar schijnen de olifanten te lopen maar dat halen we niet meer voor 18 uur, dan moeten we buiten zijn anders betaal je boete want dan sluit het park. Vanavond eten we bij Braza. De locatie St Lucia pakt niet dus blijft het ff Swaziland