Van Phalaborwa- Hazyview Blyde River Panoramaroute - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Ingrid Walle - WaarBenJij.nu Van Phalaborwa- Hazyview Blyde River Panoramaroute - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Ingrid Walle - WaarBenJij.nu

Van Phalaborwa- Hazyview Blyde River Panoramaroute

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

04 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Hazyview

We ontbijten in het restaurant. We willen naar een lagere gate rijden en daar weer het park in. Onderweg zie ik dat we bij de brede river dam uitkomen we besluiten vandaag de panoramaroute te rijden. We gaan eerst op zoek naar de dam een afgesloten weg maar als we onze naam en kenteken hebben doorgegeven mogen we door, langs de weg van alles tegen. Een eind verder weer een hok na betaling van 80 rand (ca. €5) mogen we door een zandpad naar de Blyde River Dam. Onder weg is er nog een hele slechte grindweg naar de boottrips. Boven gekomen kijken we ff in het info centrum we zijn de enigste op de hele parkeerplaats, we rijden een stukje terug en lopen naar de dam daar kijken we rond en maken foto's. Met de boottrip zou je langs de Three Rondavels komen gelukkig zien we ze liggen als we verder rijden. Helaas kun je niet verder rijden en moet je weer terug. We maken een hele ronde, zien hier de Three Rondavels, deze ronde heuvels lijken op de traditionele hutten van de Xhosa of de Zoeloes, daarna komend we bij de Echo Caves, hier drinken we koffie en maken een rondje met de gids door de grot. Altijd mooi om in een grot te lopen je moet echt bukken om in bepaalde gedeelten te komen. Er zijn 4 kamer de Madonnakamer is de eerste. Daarna verder, we rijden langs de Blyde River Canon een prachtige tocht de mooi uitgesleten stijle rotsen denken soms aan de Grand Canyon. We stoppen bij Bourke's Luck Potholes prachtig door de ronde erosiegaten haalde de eerst goudzoekers enorme hoeveelheden goud omhoog. Onderweg stoppen we om van het uitzicht te genieten. We hebben helaas geen tijd voor Gods Windows maar kijken nog wel naar de Lisbon Falls. Dan hebben we nog een half uur om in Hazyview te komen voor het donker wordt. Hier slapen we in een Rondaval, eigenlijk is het een soort luxe kamperen. Helaas is er geen restaurant meer en moeten we terug naar Hazyview om te eten.