Naar Tzaneen - Reisverslag uit Tzaneen, Zuid-Afrika van Ingrid Walle - WaarBenJij.nu Naar Tzaneen - Reisverslag uit Tzaneen, Zuid-Afrika van Ingrid Walle - WaarBenJij.nu

Naar Tzaneen

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

29 Juli 2016 | Zuid-Afrika, Tzaneen

Vanmorgen nog een game drive in Welgevonden. Voor de 2e keer de mannetjes leeuw gezien op 15 meter lag de koning heerlijk tussen het gras met zijn kop omhoog goed rond te kijken naast een landingsbaan. Voor de rest zien we niet veel, na het ontbijt rijdt April ons naar de gate nu komen we nog wel van alles tegen. We rijden voor het grootste gedeelte over de R71 naar Tzaneen. Het is druk, wat lopen de mensen hier toch nog gevaarlijk naast de weg ook naast de snelwegen en die steken ze ook op hun dooie akkertje over brrr eng om te zien. Het landschap is winters dor en met weinig bladeren aan de boom wat natuurlijk logisch is het is hier tenslotte winter. Maar dan komen we aan de Magoebaskloof, een oase van groen, heel veel verschillende bomen, wat een verschil, het is een mooie bergpas om te rijden we stoppen nog ff bij een uitkijkpunt maar tijd om te wandelen is er niet over een uur is het donker en dan willen we in onze lodge zijn. Er staan grote huizen hier die allen omheind zijn. Laten we hier vanavond maar niet lopen. We kunnen een maaltijd krijgen in de Tamboti lodge en daar maken we dankbaar gebruik van.